Antwerp Boulevard
De kassa is het hart van elke horecaonderneming
Kelly’s Irish Pub, Duke of Antwerp, Salon Duke of Antwerp, Bier Central Antwerpen én sinds kort Bier Central Gent … Het zijn allemaal horecazaken van Antwerp Boulevard, geleid door Peter De Clerck. De onderneming bloeit en groeit al tientallen jaren en maakt sinds jaar en dag in élke zaak gebruik van het geautomatiseerde kassasysteem van Trivec.
“Ongeveer 15 jaar geleden besloot ik over te schakelen naar automatisering van het kasregister. Ik volg sowieso de horeca-innovaties op de voet en ik had dus via via al gehoord van het uitgebreide aanbod van Trivec.”
Gecontroleerde doseringen
Sindsdien is het Trivec-kassasysteem onmisbaar in alle horecazaken van Peter. Het grote voordeel vindt hij de controle.
Elke bar heeft een automatische tapinstallatie met tapkoppen en een ABC-systeem, goed voor gecontroleerde doseringen van wijn en sterke drank. Ik krijg bovendien elke dag de rapporten binnen van de transacties, zelfs van de koffiemachines.
In zijn fonkelnieuwe Gentse bierspeciaalzaak vindt Peter ook de flowmeter handig. “Onze bar heeft er 33 tapkranen. Natuurlijk wil je elk biertje met een mooie kraag serveren maar toch snel en efficiënt werken. De flowmeter meet hoeveel bier er door de leiding gaat. Zit er schuim in de leiding? Dan blokkeert het systeem automatisch. Geen gedoe meer telkens je vat af is.”
Snel terugverdiend
Wij hebben een jaarlijkse omzet van zo’n 7 miljoen euro netto. Stel dat we zelfs maar 1 % uitsparen dankzij de automatisering, dan gaat dat nog over 70.000 euro per jaar.
Een onbetaalde koffie kost je immers veel meer dan de prijs die de klant had moeten betalen. Je hebt de producten aangekocht, het servies gebruikt, het personeel betaald, enzovoort.
Ik begrijp dat je als starter misschien niet meteen budget hebt. Dan zou ik aanraden om alvast bij Trivec een basismodel aan te schaffen zodat je het later kan uitbreiden. Het maakt je leven namelijk veel gemakkelijker en je verdient de kost op één-twee-drie terug.
Vlotte service
Peter is daarnaast ook heel tevreden over de klantenservice van Trivec. “Jaren geleden crashte de server na een kortsluiting op een zaterdagavond. Ik belde Trivec op. We konden gelukkig door blijven werken omdat elk stuk autonoom functioneert. De installateur had alle wisselstukken mee en na 2 à 3 uur was alles hersteld. We sturen trouwens ook geregeld medewerkers ter plaatse om een opleiding te volgen. Dan krijgen zij een praktische uitleg, specifiek over de werkwijze van onze installaties.”
Wat de toekomst brengt? “Het is in België nog niet echt een trend, maar ik denk erover na om op plekken waar minder snel personeel passeert een soort kiosk te zetten. Daarop duiden klanten zelf aan wat ze willen en dan brengen wij het. Zo zijn ze sneller geholpen.”
Automatische stocktelling
“Verder zullen we wellicht ook investeren in een virtuele stock. Dan gebeurt de stocktelling automatisch en ziet de brouwer dat meteen. We krijgen dan een voorstel van bestelling en accepteren gewoon nog even. Vooral in Gent – een standalone – komt dat van pas. Dan moet ik de facility manager niet voortdurend naar daar sturen om alles na te tellen. Weer een besparing!”
Neem contact op
Wanneer je je gegevens hebt ingevuld, zal één van onze experts contact met je opnemen om je meer te vertellen over onze producten en ze te demonstreren.